onsdag 18 januari 2012

Gått med stavar 1 timma!!

För några år sedan tyckte jag det enbart såg "töntigt" ut att promenera med stavar ! Åka skidor då har man stavar tyckte jag! Sedan fick jag en stroke för nästan exakt 3 år sedan och gick inte alls på  viss tid och sedan med olika hjälpmedel! Då var stavarna ett BRA stöd i livet(på promenaden) utan vilka det nog tagit mycket längre tid att klara sig ganska bra! Nu går jag raskt och får bra träning och bättre ork så tack för stavarna den som uppfann dom! Jag har ändrat mig! Och reflexväst är ett måste nu när det är mörkt och murrigt(även annars)  så att jag/vi syns! Vet själv från min tid i förarsätet att det syns bra! Det kan va bra ifall man vill bli räddad av tex. en helikopter ute i naturen eller varför inte på sjön! GRATISTIPS från mig till er!

4 kommentarer:

  1. Ja, reflexväst är BRA. Jag har en, även om man kan tycka att både stavar och reflex är tönt. Dom kan rädda liv.
    Nu drar jag snart iväg på cykeln.......mot känt mål!

    SvaraRadera
  2. Hm, jag ser det som att du blivit klokare med åren. :-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Gerd mina tankar följer dig så gott det går! Hellre bortkommen och töntig än omkommen och bortkörd!

    SvaraRadera
  4. Kaisa ja än finns det hopp om att gamla hundar(Fido) kan lära nytt....

    SvaraRadera