måndag 17 september 2012

Pricklandningstävling genomförd på Segelflygklubben!

Vi var 7 st och genomförde två landningar var och den som hade sammanlagt minst avstånd från linjen som var kritad på fältet vann! Poängberäkning och annat är lite komplicerad att förklara så görs vid behov! Mätning sker ännu med ett helt normalt ANALOGT måttband! Ifall ni undrar så låg jag två efter landning 1 men misslyckades med landning två men knep en 3:e plats med ganska liten marginal! Det var en ung man som bärgade segern och han har inte vunnit vandringspriset förut(ingen inteckning) så det blev bra!

4 kommentarer:

  1. Härligt! Sånt är inte helt lätt beroende på hur vinden ligger och om det finns vindbyar som flyttar maskinen. You still got it :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Marlene jo jag är över förväntan GLAD dessutom vasr jag med för att det är kul och det måste ju vara flera för att tävla det blir RRROOOLIGARRE då....

    SvaraRadera
  3. Du har rätt inställning och du kan, fortfarande, härligt!

    SvaraRadera
  4. Jag kan jag vill jag törs! Om sanningen ska fram så blev jag ju glad nu när jag 2kämpat" mig fram till att flyga igen för drygt tre år sedan lärde jag mig gå igen! Tur och lite "tjurskalle" men kanske kan jag peppa någon mera....

    SvaraRadera