I denna typen luftfarkost tillbringade jag nästan 1600 timmar mellan 1996 tillochmed 2003 mest kul minnen även om avslutningen blev hemsk! 6 av mina vänner omkom i november 2003 och 3 år 2000 så det kan kosta på att flyga Räddningshelikopter!
En tuff arbetsplats som du hade, men säkert mycket spännande. Ibland med livet som insats, vad jag förstått. Men det är väl skönt att ha minnen av det goda slaget också! ♥ Ha en bra dag!
Det var absolut mest glädje och tillfredsställelse både att utbilda nya besättningsmedlemmar.hjälpa< människor och bara flyga samt jobba tillsammans med besättning och andra inblandade som Sjöräddning,polis,brandkår,kustbevakning och inte minst Räddningscentralen på Kärringberget(det heter så) i Göteborg!
En tuff arbetsplats som du hade, men säkert mycket spännande. Ibland med livet som insats, vad jag förstått.
SvaraRaderaMen det är väl skönt att ha minnen av det goda slaget också! ♥ Ha en bra dag!
Det var absolut mest glädje och tillfredsställelse både att utbilda nya besättningsmedlemmar.hjälpa< människor och bara flyga samt jobba tillsammans med besättning och andra inblandade som Sjöräddning,polis,brandkår,kustbevakning och inte minst Räddningscentralen på Kärringberget(det heter så) i Göteborg!
SvaraRaderaMitt i den glädjande tillfredsställelse så lurade det största allvaret, kan jag tänka mig....
SvaraRaderaKram på dig en snöig rackare... :-)
Kaisa ja ibland dog någon eller var redan och då skulle vi ta hand om varann i besättningen också men det gick bra såvitt jag vet!
SvaraRadera