tisdag 1 november 2011

Grekiska politiker förnekar sig inte....

nu skall man anordna en Folkomröstning med ett GARANTERAT nej som resultat och detta vet man ju så varför TÖRS man inte själva säga nej! Jag antar att man vill skylla från sig gentemot EU "vi kan inte gå emot folkviljan" och att man kanske(högst troligt) utlöser en finanskris av sällan skådade mått "skiter" man i !! Troligen faller EURO:N samt troligen EU  sen får varochen klara sig bäst man kan och ett av dom länder som inte kommer att klara sig BRA är GREKLAND och detta torde man väl också inse men SKITER tydligen fullständigt i! CYNISKT är väl ett bra uttryck för sådan politik sedan är det ju inte LÄTT när man låtit förfallet i ekonomin gå så långt!

4 kommentarer:

  1. Politiken är väl rätt cynisk överlag? Det viktiga är väl att kunna sitta kvar på sin post - och bli omvald.
    E du så tidigt uppe du med, Kurre?
    Det är mörkt när klockan är sex, då ringde klockan idag.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Jag är mycket uppe numera sedan jag fick antisnarkutrustning är jag mycket piggare och trots att jag är uppe tidigt behöver jag inte natta mig tidigt!! Ja att sitta kvar än landets väl har vi ju haft ett antal bevis på här i Sverige bland annat!

    SvaraRadera
  3. Det är ganska typiskt politiker att säga "det här är inte mitt bord" när andra får ta konsekvenserna! kraMen

    SvaraRadera
  4. Måna ja men i detta fall så kommer det ju "troligen" att gå åt helvete för först Gekland sedan EURO:N samt troligen EU och världsekonomin kommer troligen svaja ett par år men det är ju bara ett bevis på hur "korkade" människor som bestämmer över oss! Avgå hade ju åtminstone visat artt han fattat att detta är för svårt! Wajdelich för våra "sossar2 fattar inte att det är IDIOTI han säger det "var det ENDA han kunde göra nu" så vi får hoppas att HAN aldrig får hand om våra finanser!

    SvaraRadera