onsdag 22 juni 2011

Kört halkbana idag i Ljungby kostar 1600 kr. lite "dyrt"

men "kul" och lärorikt ALLA borde göra det dom första åren(eller varje år) men gratis det vore mer TRAFIKSÄKERHETSHÖJANDE  än många flera kamerastolpar för 500 000 kronor styck som ofta inte är inkopplade samt inte ger identifierbara foton i mer än ca 50% av fallen! Trots detta tycker "byråkrater att fler och fler skall sättas upp??  Vill ni ha fler? Hur många drog eller rattfyllon tror ni en kamerastolpe fångar? Eller hur många som gör livsfarliga omkörningar? Hur många som kör med fel belysning? Tar man en enda MC som brakar förbi i 200 km/h i det sista fallen INGEN om dom inte anmäler sig själva OCH DET TROR Jag inte dom gör! För att inte säga att jag ÄR SÄKER på att dom inte gör det! Vill jag kan jag fälla ner solskyddet och braka på samt NEKA!

10 kommentarer:

  1. Ljungby... Mitt x Mamma Bor Där Trevlig stad ...

    SvaraRadera
  2. Mycket bra att trafikträna!
    Jag är superglad över mitt nya erövrade BE körkort för 4 år sen, fick en rejäl dusning på ALLT. Det borde alla få göra!
    Simma lugnt........

    SvaraRadera
  3. Nette se där hade jag vetat kunde jag ju tjoat på henne! Vi var bara på halkbanan sedan körde vi tillbaka igen!

    SvaraRadera
  4. Geddfish du är inte rädd av dig att ge dig på sådant! Jag har funderat på något mera i behörighetsväg får se!

    SvaraRadera
  5. Ja halkbana övade jag varje vinter i ett öde industriområde förr. Jag ville leka lite men det var så nedisat så man fick bara en lärorik påminnelse om att då det är halt så är marginalerna små.

    Ang kameror så kan de väl ha en viss effekt men det vore mycket bättre om man satte upp mera vajer räcken i snabbare takt, det är ca 700mil kvar och det görs 20 mil /år.
    Tog man arbetslösa på åtminstone 4 timmar/dag (kan ju vara jobbigt att hålla trafikuppsikt hela dagen om inte annat)så hade man snart byggt ut dessa 700mil, men enkelt är tydligen för svårt.

    Mvh
    Lasse

    SvaraRadera
  6. l-hs ja det är ju ganska säkert att det är både BÄTTRE och framförallt blir det väl säkrare för folk är ju mycket "räddare" för repor på bilsidan än att frontalkrocka med en annan bil i 100 km/h! Jo jag tränar också halka men inte så kul nu med framhjulsdrift och antisladd(fast det kan man väl koppla ur) men driv fram gör det ju svårare att "sladda" kontrollerat!

    SvaraRadera
  7. JAg vill aldrig mer köra på isiga gator. För övrigt håller jag absolut med om att dessa fartkameror är totalt värdelösa. Jag vinkade vid vare kamera, och min man undrade om dom verkligen "catch anyone"eftersom det varnas flera gånger att det kommer en kamera.

    SvaraRadera
  8. Jo jag älskar att "flyga" lågt på en motorväg utan trafik, men kommer jag in på en 90väg med mötande trafik så undrar jag vart trafiksäkerhets tänket tagit vägen i ett så säker land som Sverige.
    Minsta lilla geting, tappade glöd etc etc kan få fatala konsekvenser då man ju vid en front mot front ju måste bli 180 km/h.

    Ang antisladd så höll jag inte komma iväg från ett ställe med en Scania och möblerade om lasten mm , för att sedan på tvären komma upp för en liten backe och ytterligare senare se att under en liten lucka i panelen så kunde man stänga av antisladden:)

    Trevlig Midsommar.

    Mvh
    Lasse

    SvaraRadera
  9. Floridatjej vi är HELT överens! Glad Midsommar men det firar inte ni i USA va?

    SvaraRadera
  10. l-hs vissa system är bra att kunna koppla ur helt klart GLAD MIDSOMMAR själv!

    SvaraRadera